Företagspolicy

 

 

Iscella städ & servicecenter AB är baserat i Vällingby och erbjuder olika städuppdrag och servicetjänster för privatpersoner och företag över hela Storstockholm 

Iscella städ & servicecenter:

    • Använder endast miljövänliga städprodukter
    • Erbjuder tjänster utan bindningstid
    • Lämnar 48h StädGaranti (+24h vid inflytt)
    • Är godkända fär ROT/RUT
    • Har egendoms & Ansvarsförsäkring genom Svedea 
    • Har egna anställda, med
      • Kollektivavtal via Fastighetsförbundet
      • Pensionsavtal genom FORA 

 

Iscella städ & servicecenter är stolta över städyrket. Vårt mål är att ha glada och nöjda kunder genom tydlig och rak kommunikation samt att slutföra projektet med högsta standard av kvalitet och effektivitet.

Avtalsvillkor

AVTALSPERIOD

Genom att godkänna denna offert/avtal går parterna med på att tjänsteleverantören ska utföra det angivna uppdraget hos tjänstemottagaren. Vid återkommande uppdrag erbjuder leverantören ingen bindningstid men en (1) månads uppsägningstid.

MATERIAL, REDSKAP & UTRUSNING

Iscella Städ & Servicecenter är ansvarig för att tillhandahålla det nödvändiga materialet, verktygen och utrustningen för att utföra uppdraget i enlighet med avtalet. Om det anges i offerten kan viss utrustning och material behöva förvaras hos beställaren, det vill säga tjänstemottagaren.

TILLTRÄDE & IORDNINGSTÄLLANDE

Tjänstemottagaren förväntas tillhandahålla Iscella Städ & Servicecenter med nödvändig tillträdesmöjlighet och se till att arbetsplatsen är i ett tillstånd som möjliggör arbetets utförande utan oväntade hinder som skulle kunna resultera i överskriden arbetstid enligt avtalet. Tjänstemottagaren har ansvaret att informera Iscella om eventuella förhållanden som kan försvåra arbetet och därmed resultera i extra kostnader.

FÖRSÄKRINGAR

Iscella Städ & Servicecenter har en allriskförsäkring hos Svedea där tjänstemottagaren inkluderas som medförsäkrad.

PERSONAL

Iscella Städ & Servicecenter bär arbetsgivaransvaret för eventuell personal som medverkar i uppdraget och säkerställer att det finns kompetent personal inom verksamheten med nödvändig utbildning för att uppfylla avtalets åtaganden.

PRIS

Priset i offerten baseras på den information som Iscella Städ & Servicecenter har erhållit från tjänstemottagaren under förfrågan. Kostnader för städmaterial och transport redovisas separat i enlighet med direktiv från Skatteverket.

Vid oklar eller felaktig beskrivning av uppdraget kan det medföra extra kostnader. Om städningen redan påbörjad bedöms kräva ytterligare tid på grund av svårbearbetade ytor, kan en tilläggskostnad på 329 kr per påbörjad timme tillkomma (efter RUT-avdraget). Denna extra kostnad debiteras efter överenskommelse i samband med uppdraget.

AVBOKNING

Om tjänstemottagaren önskar avboka städningen enligt avtalet ska detta ske senast 24 timmar i förväg. Vid en sen avbokning debitera tjänstemottagaren det fulla priset. Avbokningar kan göras antingen via e-post eller genom att lämna ett meddelande på Iscella Städ & Servicecenters växel, på telefonnummer 08 695 69 50.

FEL I TJÄNSTEN (Städgaranti)

Om tjänsten inte överensstämmer med det avtal som parterna har kommit överens om, ska utföraren, Tjänsteleverantören, underrättas senast 48 timmar efter att uppdraget har slutförts. Tjänsteleverantören har i första hand rätt att åtgärda felet. Om detta inte är möjligt eller inte kan göras inom skälig tid kan prisavdrag komma i fråga istället. Vid skador orsakade av utföraren kan beställaren, tjänstemottagaren slutligen kräva skadestånd.

BETALNING/FAKTURERING

Fakturering sker efter slutförandet av varje uppdrag.

Vid regelbundna uppdrag utförs fakturering månatligen den första helgfria vardagen av följande månad. Fakturan levereras via e-post med alternativet att betala med kort via Zettle/Paypal.,

BETALNINGSVILLKOR

Fakturan ska betalas inom 10 till 20 dagar efter utfärdandet. Vid försenad betalning kan påminnelse- och dröjsmålsavgifter tillkomma. Vid privat utförda tjänster ansöker Tjänsteleverantören om ROT/RUT-avdrag hos Skatteverket efter att tjänstemottagaren har betalat fakturan.

RUT-AVDRAG

Privata städtjänster berättigar till 50% avdrag på arbetskostnaden. Denna information redovisas tydligt i både offerten och fakturan. Iscella Städ & Servicecenter tar ansvar för att ansöka om den återstående 50% av skattereduktionen från Skatteverket efter att betalningen genomförts. Vid eventuell avslag från Skatteverket förbehåller sig Iscella Städ & Servicecenter rätten att fakturera det återstående beloppet, vilket motsvarar skattereduktionen.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

I samband med städtjänster och i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) kommer Tjänsteleverantören att behandla personuppgifter på uppdrag av tjänstemottagaren. Detta inkluderar den personliga information som frivilligt tillhandahålls av tjänstemottagaren och data som erhållits från externa källor. Tjänsteleverantören är skyldig att genomföra nödvändiga tekniska och organisatoriska åtgärder enligt GDPR för att skydda sådana personuppgifter mot obehörig åtkomst, förstörelse och ändring.

AVTALSBROTT

Om en part bryter mot villkoren i detta avtal och avvikelsen är av betydande vikt för den andra parten, har parten rätt att omedelbart säga upp avtalet. Detta gäller under förutsättning att avvikelsen inte har rättats till inom 14 dagar från mottagandet av meddelandet om uppsägning.

Tjänsteleverantören förbinder sig att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid eventuell oförmåga att enas ska tvisten avgöras i allmän domstol, med tingsrätten som första instans.

TVIST

Tvister avgörs i allmän domstol. Som konsument har du möjlighet att rapportera tvister till Allmänna reklamationsnämnden på www.arn.se eller genom att skriva till Box 174, 101 23 Stockholm. För vägledning kan konsumenter även vända sig till sin hemkommuns konsumentvägledare eller kontakta ”Hallå konsument”